top of page
21/6/26 ו' תמוז תשפ"ו - מפגש משפחות שכולות שיקיריהם מונצחים בבית הכנסת
יא' חללי צה"ל היו מונצחים בבית הכנסת, בלוחיות שהיו פזורים בקירות משכננו הישן. עם תכנון המעבר למשכננו החדש, היה ברור לנו שיש לרכז במקום אחד, ראוי ומכובד את ההנצחה ושמנו לעצמנו לתכנן ולבצע הנצחה ראויה המכבדת את הנופלים וכך עשינו. במלחמה האחרונה נפלו לצערינו שני חיילים נוספים ונפטר מפצעיו חייל נוסף, פצוע ממלחמת יוה"כ שהוכר כחלל צה"ל. ההנצחה מותקנת בפרוזדור המוביל מהמבואה לאולם התפילה מימין. לאחר שהותקנה ההנצחה ראוי היה שנזמין את המשפחות השכולות למפגש וכך עשינו. ביום ראשון ו' תמוז תשפ"ו התכנסנו בביה"כ ורשמים מהמפגש בדף זה.

המפגש החל בסקירת התמורות שעבר ביה"כ מאז החל המשפט בשנת 2016 בבית המשפט השלום בהרצליה, פינוי משכננו הישן, המעבר למשכן זמני בביה"כ הגדול בדיזנגוף שהיה לנו אכסניה נפלאה בה התוודענו לאחינו מביה"כ הגדול ומכולל זכר שלמה ועד קבלת המפתחות ביום 12/1/25 והשלמת עבודות האיבזור ב 12/9/25. כאן המקום לציין שקיבלנו לידינו ארבע קירות, רצפה ותקרה. כל השאר, תכנון וביצוע על ידי בעלי מקצוע מעולים הנמנים על באי בית הכנסת.









1/1
דברים לזכר טוראי דוד בן אסתר וניסים רומי ז"ל

פרט על נפילתו של סמל יוסף בן חנה ואליהו ישראלי ז"ל מפי אחותו צופי אזואלי תבל"א

סמל יוסף ישראלי ז"ל הוא בן לוותיק בית הכנסת אליהו ישראל, אחיו אברהם ישראלי שהיה מבאי בית הכנסת הקבועים ובנו של אברהם קרוי על שם דודו, יוסף ישראלי שגם הוא חלל צה"ל
צופי אזואלי אחותו סיפרה פרט על נפילתו, יוסף יוסקה ישראלי ז"ל נע בראש טור חיילים ומאסף הטור היה אחיו אברהם ישראלי ז"ל שהוא שבישר למשפחתו אודות הנפילה.








1/1

"יוסי, היה חבר בוועדת הביקורת של בית הכנסת, איש מסורת ותומך נלהב של משכננו שסיפורו מובא בסרטון שערכנו והוקרן לראשונה בערב פרידה ממשכננו הישן. חדי העין יבחינו בסרטון בקטעים בהם מעורבותו בעבר של יוסי בהגנה על משכננו בהליכים המשפטיים מול עיריית תל-אביב למניעת הריסת המבנה. ערכתי עם יוסי לא מעט התכתבויות בוואטסאפ בהם ייעץ לי יוסי בנושאים שונים, חידד לי נקודות, חידש לי עובדות על מתפללם שונים ועל בית הכנסת. בעבר קיבל יוסי מכתב הוקרה מגבאי בית הכנסת של אותם ימים רחוקים". מוטי אבולעפיה חבר העמותה ועורך האתר
רחל אנג'ל כדורי מספרת על אחיה יוסף חיים בן סלים וציפורה ז"ל

סמל יוסף חיים כדורי ז"ל הוא בנו של וותיק בית הכנסת סלים בן רחל וששון כדורי ע"ה. סלים היה בעל מקצוע אומן שהיה ישב בחנותו הקטנה בקרן הרחובות כג' יורדי הסחרה והירקון וקולע באומנות ריהוט העשוי מקש, שולחנות, כיסאות, כסאות נדנדה וכיו"ב, וותיקי שכונת הצפון זוכרים היטב כילדים את מלאכתו ואומנותו. אוניברסיטת תל-אביב ביקשה לשלוח אותו להשתלמויות בגרמניה להתמחות במקצוע זה אולם הוא סירב לעזוב את הארץ. לזכר בנו יוסף חיים, הכניסה משפחתו ספר תורה לבית הכנסת ואף תרמה פרוכת מהודרת לפני כחודש לזכר בני משפחתם שנלב"ע והיא מעטרת את ההיכל בימים אלה. .

דברי שופט ביהמ"ש העליון לשעבר אורי שהם לזכר אחיו חיים בן עליזה ויוסף שהרבני ז"ל

בפתח דבריו נשא אורי דברי ברכה ושבח לועד ביה"כ וציין מנסיונו כשופט, שסוגיות משפטיות נדלניו"ת הנדונות בבתי משפט הן מסובכות ונמשכות לעיתים עשרות שנים. ומכאן, הוא רואה כהישג מרשים את ההצלחה בבית המשפט, וציין שמשך זמן ההתדיינות שנמשך אך ורק כשלוש שנים הוא בהחלט יוצא דופן. משפחת שהרבני התגוררה שנים רבות בצפון הישן בסמוך לביה"כ ונהגה לפקוד את משכננו בקביעות.






1/1
bottom of page

